Om Genuin Assistans
Genuin Assistans erbjuder professionell och skräddarsydd personlig assistans för att möta dina behov och önskemål. Vår vision är att skapa en arbetsmiljö där alla, både assistansanvändare och assistenter, känner sig respekterade, trygga och inkluderade. Vi arbetar aktivt med att främja mångfald och skapa en inkluderande kultur.
Vi gör skillnad – genom att göra rätt höjer vi assistansen till en ny nivå.
Kvalitet framför kvantitet
På Genuin Assistans prioriterar vi kvalitet framför kvantitet, vi arbetar kontinuerligt med att säkerställa den assistansberättigades nöjdheten genom utvärdering och förbättring av våra tjänster. Vårt mål är att alltid matcha rätt assistent med rätt användare för att öka tryggheten och minska personalomsättningen.
Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats för att skapa stabilitet och kontinuitet. Genom att vara ute och arbeta i verksamheten säkerställer vi att våra assistansanvändare får det stöd vi har kommit överens om utifrån beslut från aktuell myndighet. Där möter vi också våra medarbetare för att bättre förstå deras arbetsmiljö
Vår ledning
Camilla
Verksamhetschef
Camilla är en erfaren och lyhörd ledare med ett starkt engagemang för assistansberättigade, deras närstående och våra medarbetare. Med en gedigen bakgrund både som chef inom branschen och som vård- och omsorgspersonal har hon en helhetssyn på assistansens utmaningar och möjligheter. För Camilla är kvalitet och närhet till verksamheten avgörande – därför arbetar hon fortsatt vid behov som assistent för att säkerställa att vår verksamhet alltid genomsyras av de värderingar vi står för. Hon är en drivande kraft i att utveckla hållbar och kvalitativ assistans där den assistansberättigades bästa alltid är i fokus.
Michaela
Verksamhetschef
Michaela har lång erfarenhet av att arbeta med människor, både som personlig assistent och inom social omsorg. Hon har tidigare arbetat med metodstöd inom äldreomsorgen och hos sociala omsorgsförvaltningen, där hon stöttat verksamheter i att utveckla arbetssätt och kvalitet inom omsorg. Med en socionomutbildning och inriktning på LSS, organisation och ledarskap har hon en gedigen kunskap om både lagstiftning och praktiskt utförande. För Michaela är det en självklarhet att vara nära verksamheten och arbeta aktivt i assistansen, eftersom en förståelse för det dagliga arbetet är en förutsättning för att kunna utveckla och förbättra verksamheten på riktigt.